Reklama w Google

Drukuj

Reklama w Google

Reklama w Google to nie tylko reklama w wyszukiwarce. Dzięki systemowi Google Ads dowolne formy promocji pojawią się w wybranych miejscach sieci reklamowej GDN – Google Display Network, np. serwisie YouTube. Reklama, podobnie jak wszystkie pojawiające się w Internecie informacje, ma na celu dostarczenie użytkownikowi odpowiedzi. Nie zawsze nawiązuje do zalezienia produktu czy usługi. Być może klienci lub potencjalni kontrahenci szukają danych kontaktowych firmy. Informacja to szerokie pojęcie, ale dotyczy wszystkich etapów procesu decyzyjnego.

Potęga internetu

Sytuacja wywołana przez pandemię znacząco zachwiała realiami rynkowymi. Sytuacja ta dotyczy zarówno popytu i podaży, jak również kwestii związanych z obecnością pracowników. W przypadku małych firm, zatrudniających kilkanaście osób może to być dość istotny problem. Reklama w Google okazuje się doskonałym rozwiązaniem i to nie tylko na czas kryzysu, ale podczas utrzymywana stabilnej pozycji sprzedaży, o czym będzie mowa niżej. Sieć reklamowa Google gromadzi ponad 2 miliony stron, filmów i aplikacji, docierających tym samym do ponad 90% użytkowników Internetu na całym świecie. 

Produkcja, dystrybucja, prace rozwojowe i badawcze, wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych to składowe działalności przedsiębiorstwa – jednak w dalszej części firmy muszą zadbać o kwestie handlowe obejmujące promocję

Co daje promocja w Google?

Reklama w Google jest ograniczona czasowo, a więc czas promocji trwa tyle, ile kampania, za którą płacimy. Jednak nawet w krótkim okresie może dojść do zainteresowania ofertą i transakcji, a nawet więcej. W momencie, kiedy reklama pojawia się, następuje budowanie świadomości konsumenckiej o produktach i usługach. Ponadto, w zależności od celu, jaki stoi przed przedsiębiorstwem, reklama w Google zwiększy sprzedaż, ponieważ dotrze do właściwych osób (co oznacza więcej klientów), wygeneruje ruch w witrynie, konwersję, zwiększy liczbę wizyt w sklepie stacjonarnym. 

Google Ads to także system pozwalający mierzyć skuteczność reklamy – otrzymujemy raporty, analizy i wskazówki. Na uwagę zasługuje kwestia płatności – za kliknięcia i wyświetlenia oraz możliwość ustalenia budżetu dziennego. To reklamodawca ma pełną kontrolę na nad kampanią. 

Rodzaje reklamy w Google 

Wyniki wyszukiwania dzielimy na bezpłatne (organiczne) i płatne, czyli linki sponsorowanepojawiające się nad wynikami organicznymi. Wyniki płatne to nic innego jak reklama w formacie tekstowym. Reklama elastyczna dopasuje się w formatem, rozmiarem i wyglądem do miejsca – może przekształcić się w reklamę graficzną lub tekstową. Formatem graficznym zaprezentujemy produkt statycznie lub interaktywnie, a dzięki reklamie produktowej użytkownik dostanie informacje niezbędne do zakupu, czyli zdjęcie produktu i tytuł, cenę, nazwę sklepu. Inne opcje reklamowania się w Google możliwe są przy pomocy wideo lub formatu „tylko połączenie”, który zwiększa liczbę połączeń do firmy. Wystarczy, że użytkownik kliknie numer telefonu umieszczony na reklamie.

Przykładowo na frazę „pianka poliuretanowa niskoprężna” użytkownik otrzymuje wyniki organiczne i może zobaczyć linki sponsorowane oraz reklamy produktowe. Do listy z produktami przejdzie, klikając w zakładkę „Zakupy”.

Komponenty usługi Google Ads

W zależności o tego, z jakiego miejsca zaczynamy pracę, zakładamy konto Google Ads i konfigurujemy narzędzia lub przechodzimy do audytu konta. W zakres audytu wchodzi połączenie z innymi usługami Google, weryfikacja struktury konta, sprawdzenie poprawności mierzenia konwersji, analiza harmonogramu reklam. 

Prowadzimy kampanie reklamowe: 

  • Google Display Network – reklama widoczna jest w miejscach i formacie, które wskaże reklamodawca np. graficznym z logo firmy, wezwaniem do działania (przycisk CTA) i innymi informacjami.
  • Google Merchant Center – kampanie produktowe są sposobem na dotarcie z ofertą poprzez wyniki wyszukiwania i zakładkę „Zakupy”. 
  • Linków sponsorowanych – jeden z najszybszych sposobów na trafienie do klientów (zaraz po uruchomieniu), który może zwrócić się nawet kilkudziesięciokrotnie.
  • Remarketingowe – potencjalny klient, który znajdzie się na stronie i ją opuści, zobaczy reklamę na innych witrynach. Remarketing stanowi przedłużenie procesu zakupowego, a z pomocą remarketingu dynamicznego zaprezentujemy użytkownikowi wcześniej przeglądane produkty.
  • Comparison Shopping Services – reklama w porównywarkach cenowych zwiększa ruch na stronie sklepu, powoduje wzrost współczynnika klikalności i poprawia ROAS (współczynnik zwrotu wydatków na kampanię).
  • Gmail Sponsored Promotions – reklama pojawia się na górnych kartach w skrzynkach odbiorczych użytkowników.

Partnerem Działu SEM 4Plastics jest firma IDEO Force.

Jeśli chcesz porozmawiać na temat współpracy związanej z MARKETINGIEM INTERNETOWYM - skontaktuj się z nami.